11 μύθοι που πιστεύουμε γιατί οι διαφημιστές μας είπαν να τους πιστεύουμε
Η διαφήμιση κινεί τις πωλήσεις. Μας χειρίζεται και μας τραβάει από την μύτη μπροστά στα μάτια μας. Οι διαφημιστές προσπαθούν να βάλουν μια λάμψη στην πραγματικότητα και μερικές φορές να καλύψουν την αλήθεια έτσι ώστε ο αγοραστής να κοιτάξει το προϊόν και να κάνει μόνο μία σκέψη: «Πρέπει να το αγοράσω».
Θα σας βοηθήσουμε να κατανοήσετε τις πιο κοινές παρανοήσεις που εξακολουθούμε να πιστεύουμε.
11. Τα εσπεριδοειδή είναι η καλύτερη πηγή βιταμίνης C.
Η αλήθεια: Η ποσότητα της βιταμίνης C στα φρέσκα τριαντάφυλλα είναι περίπου 650 mg / 100 γρ., ενώ στις κόκκινες πιπεριές είναι 250 mg / 100 γρ. Ακόμα και στις μαύρες σταφίδες υπάρχει περισσότερη βιταμίνη C απ ‘ό, τι στα εσπεριδοειδή: 200 mg / 100 γρ.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Το 1908, οι βιομηχανίες πορτοκαλιών είχαν απώλειες. Οι παραγωγοί δεν κατάφεραν να πουλήσουν τις υπερβολικά μεγάλες συγκομιδές τους. Ο Άλμπερτ Λάσκερ παρουσίασε μια διαφημιστική καμπάνια στην οποία πρότεινε να φτιάξετε χυμό από πορτοκάλια και να τον πίνετε στο πρωινό ως πηγή βιταμίνης C.
10. Πρέπει να δώσετε ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι αρραβώνα.
Η αλήθεια: Στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται να δώσετε τίποτα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η διαφημιστική εκστρατεία με το σύνθημα “Τα διαμάντια διαρκούν για πάντα” περιλαμβάνεται σε κάθε βιβλίο μάρκετινγκ. Ως αποτέλεσμα αυτού, μετά το 1947, ο απλός άνθρακας, που είναι αρκετά άφθονος στον κόσμο, θεωρήθηκε όχι μόνο ένα ελίτ δώρο, αλλά και ένα αναπόσπαστο χαρακτηριστικό μιας πρότασης.
9. Οι ευχετήριες κάρτες δίνονταν μαζί με κάποιο δώρο.
Η αλήθεια: Δεν είναι απαραίτητο.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα, οι ευχετήριες κάρτες αποστέλλονταν μόνο με αλληλογραφία. Χάρη στην διαφημιστική καμπάνια της Hallmark, άρχισαν να δίνονται προσωπικά ως απαραίτητη προσθήκη σε ένα δώρο. Οι διαφημιστές τόνισαν το γεγονός ότι οι ευχετήριες κάρτες ήταν όμορφες και μπορούσαμε να γράψουμε εγκάρδια λόγια που θα θυμούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα οι παραλήπτες.
8. Η ποσότητα της οδοντόκρεμας πρέπει να εφαρμόζεται κατά μήκος όλης της οδοντόβουρτσας.
Η αλήθεια: Μια ποσότητα οδοντόκρεμας του μεγέθους μπιζελιού αρκεί.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Κάθε μύθος σε αυτή τη συλλογή δημιουργήθηκε για έναν λόγο: για να αυξηθεί ο αριθμός των πωλήσεων και οι κατασκευαστές οδοντόπαστας δεν αποτελούν εξαίρεση. Κάθε διαφήμιση οδοντόπαστας διαθέτει μια μακριά λωρίδα οδοντόκρεμας στην οδοντόβουρτσα. Αυτό φαίνεται καλύτερο οπτικά και κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν οδοντόκρεμα πιο συχνά. Στην πραγματικότητα, όταν πρόκειται για την οδοντική υγεία, η οδοντόπαστα είναι λιγότερο σημαντική από τον τρόπο που βουρτσίζουμε τα δόντια μας.
7. Η εμφάνιση του Άγιου Βασίλη επινοήθηκε από την Coca-Cola.
Η αλήθεια: Ο πρώτος καλλιτέχνης που δημιούργησε τη σύγχρονη εικόνα του Άγιου Βασίλη ήταν ο Τόμας Ναστ στα τέλη του 19ου αιώνα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Το πρωτότυπο του Άγιου Βασίλη ήταν ο πρωτότυπος χαρακτήρας του Άγιου Νικολάου, ο οποίος ήταν αρκετά διαφορετικός στις ευχετήριες κάρτες – ένας ταπεινός μοναχός σε ένα πράσινο χειμωνιάτικο μανδύα. Το 1931, η Coca-Cola ξεκίνησε μια διαφημιστική εκστρατεία για την αύξηση του αριθμού των πωλήσεων αναψυκτικών κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Ο Άγιος Βασίλης της Coca-Cola δημιουργήθηκε από τον Χάντον Σάντμπλομ και δεν ήταν η πρώτη αλλά η πιο επιτυχημένη εικόνα του γοητευτικού συμβόλου των Χριστουγέννων.
6. Η δυσβακτηρίωση είναι μια ασθένεια.
Η αλήθεια: Στη διεθνή ταξινόμηση, δεν υπάρχει τέτοια ασθένεια.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η χρήση του όρου “δυσβακτηρίωση” στην Ανατολική Ευρώπη υποστηρίζεται από φαρμακευτικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των δυτικών. Κανείς δεν χρησιμοποιεί αυτόν τον όρο στη Δυτική Ευρώπη ή στις Ηνωμένες Πολιτείες.
5. Υπάρχουν “κακά” φυτικά έλαια με χοληστερόλη.
Η αλήθεια: Κανένα φυτικό έλαιο δεν περιέχει χοληστερόλη, παρά μόνο το βούτυρο.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Ένα άλλο τέχνασμα μάρκετινγκ για την αύξηση των πωλήσεων. Ένα κείμενο που αρχίζει με “Δεν περιέχει …” προσελκύει την προσοχή των αγοραστών, δημιουργεί αξιοπιστία και τους κάνει να πιστεύουν ότι αγοράζουν ένα μοναδικό είδος φυτικού ελαίου.
4. Η μπύρα και τα γλυκά ποτά με ανθρακικό σβήνουν τη δίψα.
Η αλήθεια: τα ποτά που περιέχουν ζάχαρη και αλκοόλ είναι αυτά που προκαλούν πραγματικά τη δίψα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Κάθε διαφήμιση αναψυκτικών τονίζει ότι πρέπει να καταναλώνονται όταν κάνει ζέστη. Οι κατασκευαστές προτιμούν να κρύβουν την αλήθεια ότι, στην πραγματικότητα, το μόνο πράγμα που μπορεί να σβήσει τη δίψα σας είναι το συνηθισμένο καθαρό νερό.
3. Τα αυγά και το μπέικον είναι ιδανικά για πρωινό.
Η αλήθεια: Δεν υπάρχει πειστική έρευνα για την επίδραση του πρωινού στο σχήμα του σώματος.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Στη δεκαετία του 1920, ο διάσημος εμπειρογνώμονας Έντουαρντ Μπέρνεϊς έλαβε το καθήκον να αυξήσει την ποσότητα κατανάλωσης μπέικον στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παρήγγειλε μια μελέτη που επιβεβαίωσε ότι ένα πλούσιο πρωινό είναι καλύτερο από ένα ελαφρύ. Εάν ένα πρωινό πρέπει να είναι ικανοποιητικό, θα πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερο μπέικον – αυτή η λογική ταιριάζει στους αγοραστές. Από τότε, το 70% του μπέικον καταναλώνεται το πρωί όχι μόνο στις ΗΠΑ, αλλά σε όλο τον κόσμο.
2. Υπάρχουν παυσίπονα σχεδιασμένα μόνο για γυναίκες.
Η αλήθεια: Υπάρχουν πολύπλοκα φάρμακα που διαθέτουν ταυτόχρονα αντισπασμωδικές, αναλγητικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Ο πόνος κατά την περίοδο των γυναικών είναι πολύ συνηθισμένος και οι κατασκευαστές φαρμάκων δεν έχαναν την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα. Αυτά τα γενικά φάρμακα όπως η διπυρόνη, η δροταβερίνη και η παρακεταμόλη είναι φθηνά, επομένως είναι πιο κερδοφόρο να πωλούν τα ίδια συστατικά σε μια διαφορετική συσκευασία που φέρει την ένδειξη “Βελτιωμένη φόρμουλα για ανακούφιση από τον πόνο της περιόδου”.
1. Τα φρουτώδη ζελεδάκια προορίζονται για παιδιά.
Η αλήθεια: Η σύνθεση των καραμελών με βάση τη ζελατίνη περιλαμβάνει ζάχαρη, άμυλο και χρωματισμό τροφίμων, αλλά δεν υπάρχει καθόλου αληθινό φρούτο μέσα σε αυτά. Μια άλλη εξαπάτηση είναι ότι τα πράσινα αρκουδάκια μπορεί να μην έχουν γεύση μήλο, αλλά φράουλα.
Πώς εμφανίστηκε ο μύθος: Η παιδική μορφή από αυτά τα ζελεδάκια δεν τα καθιστά χρήσιμα και ασφαλή για τα παιδιά. Μπορείτε να φάτε με ασφάλεια τις καραμέλες από αξιόπιστους κατασκευαστές σε κάποιο βαθμό, αλλά προτιμάτε να μην τις αγοράζετε σε τυχαίες αγορές στο δρόμο. Και όσον αφορά τα πράσινα αρκουδάκια, ορισμένοι κατασκευαστές τα φτιάχνουν με γεύση φράουλας (τα κόκκινα είναι βατόμουρο).