Connect with us

Πολλοί δυσκολευόμαστε να πούμε το πόσο κοντά ή πόσο μακρυά πρέπει να είμαστε ο ένας στον άλλο; Αυτές οι ερωτήσεις δεν είναι εύκολο να απαντηθούν ειδικά όταν κάποιος βρίσκεται στην παιδική ηλικία. Αυτό το άρθρο είναι γραμμένο από μια μητέρα ,της οποίας το παιδί πήρε από το σχολείο ένα διάγραμμα στο οποίο είναι εύκολο να κατανοήσει κανείς την έννοια του προσωπικού χώρου!

Ο προσωπικός χώρος είναι ένα συναρπαστικό πράγμα.Αλλά όταν οι γονείς έχουν να μιλήσουν για την έννοια του δεν ξέρουν από που να αρχίσουν. Είναι ένα δύσκολο θέμα καθώς οι γονείς δεν ξέρουν πως να το εξηγήσουν σε ένα μικρό παιδί και δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο όταν το παιδί τους μεγαλώνει..Στο σχολείο αυτο στην Αμερική,τκάνουν κάποια μαθημάτα σεξουαλικής αγωγής.Κατά τη διάρκεια αυτών των μαθημάτων, στα παιδιά δίνεται ένα απλό διάγραμμα, που συνοδεύεται από ένα σύντομο επεξηγηματικό κείμενο που προορίζεται για τους γονείς τους. Οι μαθητές στη συνέχεια καλούνται να χρωματίσουν τα διάφορα μέρη του διαγράμματος,τα οποία απεικονίζουν διάφορες καταστάσεις που ενδέχεται να συναντήσουν τα παιδιά στην καθημερινή ζωή τους και οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν και μιλούν για αυτά.

Το σχεδιάγραμμα αυτό είναι φτιαγμένο για παιδιά ηλικίας 5 εώς 10 χρονών. ονομάζεται «Κύκλοι σχέσεων» οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της σεξουαλικής παρενόχλησης,της σωματική κακοποίησης, και της ψυχολογικής κακοποίησης απλά δίνοντας σε ένα παιδί αρκετές πληροφορίες προκειμένου να καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά.

  • Σε βιολετί χρώμα ,ο εαυτός μου,ο ιδιωτικός μου χώρος

Το πιο σημαντικό σημείο βρίσκεται στο βιολετί κομμάτι του διαγράμματος. Αυτός ο κύκλος αντιπροσωπεύει τον εαυτό μας. Το σώμα μας δεν είναι ιδιοκτησία κανενός, αλλά μας ανήκει. Μόνο εμείς μπορούμε να επιτρέψουμε ποιος μπορεί να έρθει κοντά μας και να μας αγγίξει. Αν κάποιος δεν έχει άδεια από μας δεν επιτρέπεται να μας αγγίξει.Είτε πρόκειται για την περίπτωση του παππού που θα θέλει να σας αγκαλιάσει είτε για το φίλο της μαμάς ο οποίος μπορεί να θέλει να σας δώσει ένα φιλί στο μάγουλο, δεν πρέπει να διστάσετε να μιλήσετε για την έννοια του προσωπικού χώρου. Και δεν πρέπει να διστάσετε να πείτε, «Όχι! Σταματήστε να το κάνετε αυτό με ενοχλεί!»

Ωστόσο τα σχολεία έχουν αρχίσει και μιλάνε πλέον για το θέμα του προσωπικού χώρου καθώς αυτό είναι μέρος του μαθήματος της σεξουαλικής αγωγής

  • Το γαλάζιο χρώμα αντιπροσωπεύει την οικογένεια

Αυτό το χρώμα αντιπροσωπεύει την οικογένειά μας και τους αγαπημένους τους. Το σεβασμό, τη εμπιστοσύνη, και την αγάπη. Ωστόσο, ακόμη και όταν πρόκειται για τα κοντινά μας πρόσωπα πρέπει θα πρέπει να λαμβάνετε υπόψη ο προσωπικός μας χώρος. Ομοίως, εμείς οι ίδιοι, θα πρέπει να σεβόμαστε την ιδιωτική ζωή των αγαπημένων μας ».

  • Το πράσινο, του φίλους

Σε αυτό το κύκλο είναι οι άνθρωποι που είναι μακρυά από το κύκλο των αγκαλιών. Σε αυτό περιλαμβάνονται και οι φίλοι μας που μας αρέσει με αυτούς να μιλάμε. Η φιλία είναι πολύ σημαντική και περιλαμβάνει πολλά πράγματα: παιχνίδια συνεργασίας, συνομιλίες,χαρές και, μερικές φορές, φιλικές αγκαλιές. Η φιλία πάντα βασίζεται στην εμπιστοσύνη και το σεβασμό. Είναι φυσικό ότι σε όλες τις εκφάνσεις της, συμπεριλαμβανομένων των αγκαλιών, πρέπει να βασίζονται στην αμοιβαία συναίνεση. Αυτό είναι σημαντικό στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών, καθώς και των ενήλικων. Ένα παιδί πρέπει να έχει επίγνωση του γεγονότος ότι δεν έχουν όλοι οι συμμαθητές το δικαίωμα να συμπεριφέρονται σαν να είναι φίλοι του ή της. Επίσης, οι γονείς πρέπει να μιλήσουν στα παιδιά τους για να τους κάνουμε να καταλάβουν, ποια κριτήρια καθορίζουν τη φιλία και πώς πρέπει κανείς να συμπεριφέρεται προς τους φίλους του.

  • To κίτρινο χρώμα αντιπροσωπεύει τις γνωριμίες

Ο κίτρινος κύκλος συμπυκνώνει εκείνους τους οποίους έρχονται στη ζωή μας γρήγορα και φεύγουν: ‘όπως οι επιφανειακές γνωριμίες που δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Όταν είσαι παιδί, σε αυτό το κύκλο θα μπορούσαμε να συμπεριλάβουμε τα παιδιά στο σχολικό, τα παιδιά από τη γειτονιά , από τον αθλητισμό, τους συμπαίκτες, ή τους φίλους των γονιών μας. Οι γονείς πρέπει να εισάγουν τα μικρά τους σε κοινωνικούς κανόνες, στους διαφορετικούς τύπους γνωστών, καθώς και των κανόνων ασφαλείας. Κάθε παιδί θα πρέπει να γνωρίζει τη διαφορά μεταξύ του στενού φίλου και των ανθρώπων με τους οποίους λέει απλά ένα τυπικό» γειά». Τα παιδιά πρέπει επίσης να έχουν επίγνωση της απόστασης που πρέπει να τηρούν και στον δύο ειδών σχέσεων.

  • Το πορτοκαλί χρώμα αντιπροσωπεύει τους επαγγελματίες βοηθούς.

Οι εκπαιδευτικοί, οι εργαζόμενοι στο νηπιαγωγείο, οι αστυνομικοί, οι πυροσβέστες, οι νοσηλευτές και οι γιατροί -είναι άνθρωποι που μπορούν να μας βοηθήσουν όταν τους χρειαζόμαστε, αλλά δεν είναι φίλοι μας. Οι γονείς θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τους είναι εξοικειωμένοι με τα διαφορετικά είδη των καταστάσεων έκτακτης ανάγκης και οτι αυτά γνωρίζουν σε ποιον πρέπει να απευθυνθούν σε ένα σενάριο εκτάκτου ανάγκης Επίσης, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι φορούν πάντα ειδικές στολές / έχουν ειδικά σήματα και μεταφέρουν σχετικά πιστοποιητικά έγγραφα.

  • Το κόκκινο χρώμα αντιπροσωπεύει τους αγνώστους

Σε αυτό το κύκλο βρίσκονται όλα όσα πρέπει να γνωρίζει ένα παιδί για τους ξένους.Δεν γνωρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους (ακόμη και αν λένε ότι μας ξέρουν, δεν έχει σημασία). Δεν αποτελούν όλοι οι ξένοι απειλή, αλλά, επειδή είναι ξένοι, δεν μπορούμε να πούμε αν είναι καλοί ή κακοί. Δεν πρέπει να εμπιστευόμαστε τους ξένους.Δεν μιλάμε σε αυτούς, και δεν τους λέμε τίποτα για τον εαυτό μας ή τους αγαπημένους μας. Δεν πρέπει να απαντήσουμε στις ερωτήσεις των ξένων ». Δεν θα πρέπει ποτέ να αφήσουμε ένα ξένο να μας πάει οπουδήποτε ή ακόμη και να μας βάλει στο αυτοκίνητο του. Δεν παίρνουμε τίποτα από τους αγνώστους. Δεν πρέπει να βοηθήσουμε όταν ψάχνουν για κάποιο κατοικίδιο τους ή αν και καλά έχουν χάσει το δρόμο τους.

Αυτά τα μαθήματα παίρνουν τα παιδιά περίπου από αυτό το διάγραμμα. Τα παιδιά χρωματίζουν τους διαφορετικούς κύκλους στο διάγραμμα, ενώ οι καθηγητές τους μιλούν για τις διάφορες καταστάσεις που περικλείουν αυτοί οι κύκλοι, ενθαρρύνοντάς τα παιδιά να προτείνουν τι πρέπει να κάνουν σε κάθε περίπτωση από αυτές. Όλο αυτό το διάστημα, οι καθηγητές επαναλαμβάνουν ξανά και ξανά, εκατό φορές, ότι «εάν η συμπεριφορά κάποιου σας προκαλεί δυσφορία, θα πρέπει να πείτε » ΟΧΙ! ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΑΥΤΟ! » Αν νιώθετε ότι κάποιος φέρετε με απαράδεκτο τρόπο, πείτε το στους γονείς σας ή τους δασκάλους σας με τη μία. Κανείς δεν μπορεί να σας αγγίξει χωρίς τη συγκατάθεσή σας. Αλλά ούτε έχει το δικαίωμα να εισβάλει κάποιος άλλος στο προσωπικός σας χώρο χωρίς άδεια. Αν οι ενήλικες δεν καταλαβαίνουν την σοβαρότητα των παραπόνων σας, θα πρέπει να τα επαναλαμβάνετε ξανά και ξανά μέχρι να τα καταλάβουν. Δεν πρέπει να προσπαθήσετε να λύσετε το πρόβλημα μόνοι σας. Δεν πρέπει να κρύψετε το πρόβλημά σας, και δεν πρέπει να αισθάνεστε ντροπή για αυτό. Μην φοβάστε να μιλήσετε. Μην φοβάστε να κάνετε ερωτήσεις. »

Advertisement