Connect with us

H ψυχολόγος Susan Weinschenk, μελετά επί χρόνια τα χαρακτηριστικά και την συμπεριφορά των ανθρώπων σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου. Οι άνθρωποι, είμαστε πολύπλοκα όντα, με χιλιάδες εντολές να εκτελούνται από τον εγκέφαλό μας, χωρίς καν να το συνειδητοποιήσουμε.

10 καταπληκτικά γεγονότα για τον ανθρώπινο εγκέφαλο που δεν ξέρατε και θα σας σoκάρουν!!!

1. Η ντοπαμίνη, σας εθίζει στις πληροφορίες και το Google

Έχει τύχει να αναζητήσετε μια πληροφορία και ώρα μετά να συνειδητοποιήσετε πως διαβάζετε για κάτι τελείως άσχετο από αυτό που αναζητούσατε; Η απάντηση, λέγεται ντοπαμίνη.

Η ντοπαμίνη, είναι η ορμόνη που ελέγχει την ικανοποίηση που νιώθουμε μέσα από το φαγητό και το sex. Ξυπνά την ανάγκη μας να το αναζητήσουμε και αυξάνει τον ενθουσιασμό που νιώθουμε αναζητώντας τα!!

Μας βοηθάει να κινητοποιηθούμε, να ανακαλύψουμε τον κόσμο και να επιβιώσουμε σε αυτόν!

Τέλος, η ντοπαμίνη, μας βοηθά να νιώσουμε την ικανοποίηση όταν φτάνουμε στο στόχο μας.

Στον κόσμο του διαδικτύου, έχουμε άμεση πληροφόρηση για χιλιάδες πράγματα. Με ένα μόνο κλικ, εκτός από το επίπεδο γνώσεων, αλλάζει και το επίπεδο της ντοπαμίνης στον οργανισμό μας!

2. Μπορούμε να θυμόμαστε το πολύ 3-4 πράγματα κάθε φορά

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος, μπορεί να θυμάται το πολύ τρία με τέσσερα πράγματα κάθε φορά (κι αυτό για 20 περίπου δευτερόλεπτα) και μετά να το διαγράψει από την μνήμη, εκτός κι αν το επαναλάβουμε αρκετές φορές.

Φάντασου: Να μαγειρεύεις και να μιλάς στο τηλέφωνο συγχρόνως και ο συνομιλητής σου, σου δίνει ένα νούμερο που δεν μπορείς να το σημειώσεις και θα πρέπει να το θυμηθείς. Το τηλέφωνο, χωρίζεται σε τρία μέρη. Επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά τους αριθμούς μενονωμένα, θα είναι αδύνατον να μην κάνετε λάθος, εν αντιθέσει με τους αριθμούς σε τριάδες πχ. 6911-315-817

Όταν γενικά έχουμε να θυμηθούμε πολλές πληροφορίες συγχρόνως, καλό είναι να τις ομαδοποιούμε σε τρία, το πολύ τέσσερα κομμάτια προκειμένου να μπορέσετε να τα θυμηθείτε καλύτερα.

3. Μας αρέσει να έχουμε επιλογές, αλλά όταν έχουμε πολλές επιλογές, δεν ξέρουμε τι να τις κάνουμε!

Στην ζωή μας, από τα πιο απλά πράγματα όπως τα ψώνια του super market, μέχρι πιο σοβαρά όπως επιλογές ζωής και καριέρας, έχουμε αμέτρητες επιλογές.Γιατί όμως παγώνουμε όταν έχουμε τόσες πολλές επιλογές;

Σε ένα πρόσφατο πείραμα, τοποθετήθηκαν στον πάγκο ενός μανάβικου, έξι βαζάκια μαρμελάδας και ζητήθηκε από τους πελάτες να τις δοκιμάσουν. Στην συνέχεια, τα έξι βαζάκια, έγιναν είκοσι τέσσερα. Όταν ήταν έξι τα βαζάκια, το 60% των πελατών δοκίμαζε και το 28% τελικά αγόραζε το προϊόν. Όταν έγιναν είκοσι τέσσερα, μόνο το 40% σταματούσε και δοκίμαζε, ενώ μόλις το 2% αγόρασε το προϊόν.

Και τότε γιατί αναζητάμε διαρκώς περισσότερες επιλογές; Η απάντηση κρύβεται και πάλι στην ντοπαμίνη… Μόνο που εδώ, μας μπλοκάρει και δεν μπορούμε να αποφασίσουμε τελικά τι θέλουμε να επιλέξουμε..

4. Δεν μπορούμε να μην έχουμε την προσοχή μας στο φαγητό, το sex και τον κίνδυνο

Θα έχετε παρατηρήσει πως όταν γίνεται ένα ατύχημα, όλοι κοντοστέκονται για να κοιτάξουν τι έχει συμβεί, ακόμα κι αν ο δρόμος είναι ανοιχτός. Γιατί ο κόσμος εστιάζει στο αποκρουστικό θέαμα; Γιατί εστιάζουμε εκεί που ξέρουμε πως μπορεί ακόμα και να αποκτήσουμε εφιάλτες για καιρό;

Όλα εξαρτώνται από τον “ερπετοειδή εγκέφαλο”

Έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως έχουμε 3 εγκεφάλους:

  • Ο “ανθρώπινος εγκέφαλος” είναι το ενσυνείδητό μας, η λογική και η δυνατότητα της αιτιολόγησης.
  • Ο “εγκέφαλος των θηλαστικών” που επεξεργάζεται τα συναισθήματα
  • Ο “ερπετοειδής εγκέφαλος” που μας βοηθά να επιβιώνουμε

Ο ερπετοειδής εγκέφαλος, λειτουργεί διαρκώς θέτοντας τρία ερωτήματα. “Μπορώ να το φάω; Μπορώ να κάνω sex μαζί του; Θα με σκοτώσει;” Το φαγητό, το sex και ο κίνδυνος, συνδέονται άμεσα με την δυνατότητά μας να επιβιώνουμε. Κι αυτή είναι μια δυνατότητα που έχει διατηρήσει για εκατομμύρια χρόνια και την έχουμε κληρονομήσει μέχρι και σήμερα.

5. Οι επώνυμες μάρκες, ερεθίζουν τον ερπετοειδή εγκέφαλο

Ο ερπετοειδής εγκέφαλος, που μας κρατάει ασφαλείς, μας κινητοποιεί προκειμένου να κάνουμε αγορές “ασφαλείς”, χωρίς μεγάλο ρίσκο και αυτό σημαίνει πως οι επιλογές μας, γίνονται με βάση την αναγνωρισιμότητα.

Οι επώνυμες μάρκες προσφέρουν “ασφάλεια”. Το αναγνωρίζει ο εγκέφαλος και το αποδέχεται με αποτέλεσμα να δίνει το σήμα ότι πρόκειται για κάτι καλό.

6. Όταν δεν είμαστε σίγουροι για κάτι, κοιτάμε τους γύρω μας να δούμε τι κάνουν

Λέγεται κοινωνική επιβεβαίωση και όλοι λίγο πολύ την έχουμε ανάγκη. Από τα πιο σημαντικά μέχρι τα  πιο ασήμαντα. Αν για παράδειγμα θέλουμε να αγοράσουμε κάτι Online, θα κοιτάξουμε τις κριτικές και τις γνώμες των άλλων και θα τις λάβουμε υπόψιν. Ή ακόμα και όταν συμβαίνει κάτι μέσα σε κόσμο, αναζητάμε με την ματιά μας να δούμε τι κάνουν οι πολλοί, προς ποια κατεύθυνση κινούνται και ανάλογα κινούμαστε κι εμείς.

7. Μας καθηλώνουν οι φωτογραφίες των ανθρώπων

Και δεν μιλάμε ούτε για σχέδια, ούτε για πορτραίτα, αλλά μόνο για φωτογραφίες. Η ματιά μας έλκεται από τις φωτογραφίες και μένουμε σε αυτή την εικόνα για αρκετά δευτερόλεπτα. Ο εγκέφαλός μας, αναγνωρίζει τα πρόσωπα και κινητοποιούνται άμεσα τα συναισθήματά μας!

8. Ένστικτο ή λογική; Τελικά όλα εξαρτώνται από την διάθεσή μας..

Αποφασίζουμε με βάση το συναίσθημα ή την λογική; Με το ένστικτο ή το μυαλό; Τι είναι τελικά πιο αποτελεσματικό;

Έρευνες έδειξαν πως όταν έχεις να πάρεις μια απόφαση, μια απλή και εύκολη απόφαση, επικαλούμαστε την λογική μας. Όταν οι αποφάσεις είναι πιο πολύπλοκες, τότε αναζητάμε το ένστικτο και τα προαισθήματά μας κι αυτό γιατί παίρνουμε υπόψιν όλους τους παράγοντες κι όλα τα δεδομένα μας.

Κι όλα αυτά εξαρτώνται από την διάθεσή μας. Αν είμαστε σε καλή διάθεση, τότε εμπιστευόμαστε το ένστικτό μας. Αν όμως η διάθεσή μας είναι αρνητική, τότε αναζητάμε λογικά επιχειρήματα και βασιζόμαστε σε αυτά.

9. Το μυαλό μας περιπλανιέται το 30% του χρόνου

Ο χρόνος που το μυαλό μας περιπλανιέται, φτάνει περίπου το 30% του χρόνου. Δεν είναι το ίδιο με το να ξεκουραζόμαστε ή να ονειροβατούμε. Έχει να κάνει με το μυαλό που χάνεται μέσα σε στιγμές, που ξεφεύγει χωρίς να το θέλουμε!

Είναι απολύτως φυσιολογικό και ακόμα περισσότερο, δεν το συνειδητοποιούμε όταν γίνεται. Μπορεί να διαβάζουμε μια πρόταση τρεις και τέσσερις φορές και να μην έχουμε καταλάβει τίποτα γιατι το μυαλό μας είναι αλλού… δεν το θέλουμε, δεν το προκαλούμε, όμως συμβαίνει!

10. Ακόμα και η ψευδαίσθηση της προόδου, μπορεί να βοηθήσει ψυχολογικά

Νιώθουμε όλη την ανάγκη να θέτουμε στόχους και να κάνουμε βήματα προς την κατάκτησή τους. Βήματα σιγά σιγά για να φτάσουμε στο επιθυμητό. Και η ψυχολογία μας, τονώνεται όταν νιώθουμε πως έχουμε κάνει ακόμα και μικρά βήματα προς αυτό το στόχο. Μπορεί να μην είναι βήματα μεγάλα και σημαντικά, μπορεί να μην είναι τεράστια και βαρύγδουπα, όμως έχουν σημασία και είναι ψυχολογικές νίκες εκείνα τα μικρά που σιγά σιγά θα μας πάνε εκεί που θέλουμε.

Advertisement