Στην Κίνα οι τσάντες Louis Vuitton είναι πλέον μόνο «για τις γραμματείς»
Θυμάστε μια εποχή όπου επτά στις δέκα γυναίκες έξω στο δρόμο κρατούσαν μια τσάντα με το λογότυπο LV τυπωμένο παντού πάνω της; Μερικές ήταν αυθεντικές Louis Vuitton, οι περισσότερες φτηνές απομιμήσεις, το αποτέλεσμα όμως ήταν το ίδιο:
ένας στυλιστικός αχταρμάς που πλήγωνε ανεπανόρθωτα την αισθητική όποιου τον κοιτούσε, έστω και φευγαλέα. Σήμερα το εν λόγω trend έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Και απ’ ότι φαίνεται, μάλλον πρέπει να ευχαριστήσουμε την Κίνα για αυτό.
Η τρομακτική δημοτικότητα που απέκτησαν σχεδόν εν μία νυκτί οι συγκεκριμένες τσάντες δεν παρατηρήθηκε μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες παγκοσμίως.
Μόνο που στην Κίνα, οι πραγματικά πλούσιοι πολίτες, αυτοί που ανήκουν στην «καθαρόαιμη ελίτ» της κινέζικης κοινωνίας, αποφάσισαν να τραβήξουν τη γραμμή όταν είδαν πως η κατάσταση είχε αρχίσει να ξεφεύγει.
Όταν δηλαδή συνειδητοποίησαν πως η πολυτελής φίρμα είχε γίνει πλέον η αγαπημένη της μεσαίας τάξης. Έτσι, σταμάτησαν να αγοράζουν τις τσάντες του οίκου Louis Vuitton και άρχισαν να αγοράζουν πολύ πιο ακριβές τσάντες από πολύ πιο ακριβούς οίκους μόδας. Γιατί, απλούστατα, μπορούν.
«Ο Louis Vuitton ξεκίνησε να σημειώνει τρομερή επιτυχία στην Κίνα γύρω στο 2003, όταν οι πωλήσεις του οίκου κορυφώθηκαν στην Ιαπωνία», γράφει ο διευθύνων σύμβουλος της HSBC, Ewan Rambourg, στο βιβλίο του «The Bling Dynasty: Why the Reign of Chinese Luxury Shoppers Has Only Just Begun», εξηγώντας:
«Ενώ όμως η ελίτ της Ιαπωνίας δεν ανησύχησε ιδιαίτερα με το γεγονός πως η φίρμα έγινε mainstream, η ελίτ της Κίνας είχε διαφορετική άποψη πάνω στο θέμα της εξεζητημένης πολυτέλειας.
Οι Ιάπωνες αγόραζαν πάντα πολυτελή προϊόντα για μπορέσουν να γίνουν μέλη μιας ανώτερης κοινότητας. Οι Κινέζοι, αντίθετα, αγόραζαν τα ακριβά αγαθά για να ξεχωρίσουν από τους υπόλοιπους».
Με τα προϊόντα του οίκου Louis Vuitton να έχουν γίνει πλέον τόσο «συνηθισμένα» ώστε να μπορεί να τα αποκτήσει ο καθένας, οι πλούσιοι Κινέζοι στρέφουν την προσοχή τους σε πιο ακριβές και δυσπρόσιτες από τον μέσο αγοραστή φίρμες, όπως η Chanel ή η Bottega Veneta. H φίρμα του Louis Vuitton στην Κίνα είναι πια «μια φίρμα για γραμματείς», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Rambourg στο βιβλίο του.
Βέβαια, όπως σχολιάζει ο Business Insider, αυτή η τροπή στην αγορά δεν είναι και τόσο αρνητική. Η μεσαία τάξη της Κίνας είναι ίσως η μεγαλύτερη αγορά με συνεχή ανάπτυξη που υπάρχει αυτή τη στιγμή στον κόσμο.
Τώρα, το μόνο που έχει να κάνει ο Louis Vuitton, είναι να κρατήσει όλους τους νέους «μεσοαστούς» πελάτες του, ενώ ταυτόχρονα θα προσπαθεί να κερδίσει πίσω την ελίτ που έχασε. Μια καλή αρχή θα ήταν να σταματήσει να γεμίζει τα προϊόντα του με κιτς μονογράμματα.