Connect with us

Πολλά προβλήματα παρατηρούνται στους δρόμους της Αττικής, με την κίνηση να βρίσκεται στο «κόκκινο» και δύο τροχαία, ειδικά, να δημιουργούν κυκλοφοριακό χάος στο Λεκανοπέδιο, κάτι που έχει γίνει φυσικά… κανονικότητα.

Ενα ατύχημα στο ύψος των ΚΤΕΛ του Κηφισού δημιούργησε έντονο μποτιλιάρισμα στην εθνική οδό, με την κίνηση να σημειώνεται από το Αιγάλεω έως τη Λυκόβρυση. Την ίδια στιγμή, στο «κόκκινο» βρίσκονται η Αττική οδός, η Λεωφόρος Κηφισίας, η Μεσογείων, η Μαραθώνος και το κέντρο της Αθήνας.

Η κίνηση της Τετάρτης 12 Μαρτίου

Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι ένα ατύχημα με εκτροπή φορτηγού στη Λεωφόρο Τατοΐου έχει προκαλέσει κομφούζιο. Συγκεκριμένα διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων σημειώνεται στη Λεωφόρο Τατοΐου, από το ύψος της Λεωφόρου Καραμανλή έως το ύψος της Λεωφόρου Δεκελείας, και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στις Αχαρνές, λόγω της εκτροπής φορτηγού.

Το φορτηγό ανέβηκε στο κράσπεδο λίγο πριν τη συμβολή με τη Βρεττού, σε σημείο που περνά ρεματιά, και κινδύνευσε να πέσει στο κενό. Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικοί της Τροχαίας και γερανός, ενώ δεν υπάρχουν πληροφορίες για τραυματισμούς.

Η απάντηση στο κυκλοφοριακό της Αθήνας: Οι 4+1 σήραγγες που θα κάνουν… υποφερτή τη διαβίωση
Το κυκλοφοριακό της Αθήνας αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα στη διαβίωση των πολιτών της, με σημαντικά έργα να αναμένεται να πραγματοποιηθούν, ώστε να γίνει υποφερτή η οδήγηση στους δρόμους της πρωτεύουσας, με τα Μέσα Μεταφοράς την ίδια ώρα… να μη βοηθούν ιδιαίτερα.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», σε περίοπτη θέση, πέραν της νέας υπόγειας γραμμής 4 του Μετρό, βρίσκονται και «4+1 αστικές σήραγγες» που θεωρούνται «κλειδιά» για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, καθώς θα συμβάλλουν στη μείωση των αποστάσεων και στη συντόμευση του χρόνου των μετακινήσεων εντός του Λεκανοπεδίου.

Πολλοί τις έχουν δει, ακόμη περισσότεροι τις περίμεναν πριν από 20 χρόνια και κάποιοι τις έχουν εξερευνήσει. Κανένας όμως δεν τις έχει χρησιμοποιήσει για τον σκοπό που φτιάχτηκαν. Ο λόγος για τις ημιτελείς, «δίδυμες» σήραγγες που βρίσκονται ακριβώς δίπλα στον Σκαραμαγκά, δίπλα από την Ιερά Οδό και περίπου 400 μέτρα από τη λίμνη Κουμουνδούρου.

Τώρα που «ξεπαγώνει» το σχέδιο για τον τριπλό Κόμβο του Σκαραμαγκά, οι δύο σήραγγες του Ασπρόπυργου αναμένεται να έχουν καθοριστική συμβολή στη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου. Ο διαγωνισμός για τον Τριπλό Κόμβο Σαραμαγκά εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα του 2025, ενώ με την ολοκλήρωση του έργου θα ενεργοποιηθεί και η λειτουργία των σηράγγων – φαντασμάτων της περιοχής.

Το έργο αφορά την ολοκλήρωση του έργου του τελευταίου 1,5 χιλιομέτρου της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ώστε η τελευταία να συνδέεται με την ΕΟ Αθηνών -Κορίνθου με τη κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά.

Η Κύμης και η Υμηττού

Η Αττική Οδός, που παρουσιάζει ήδη σημάδια κορεσμού, αναμένει την πολυσυζητημένη επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, που θεωρείται το σημαντικότερο οδικό έργο στην Αττική.

Το έργο αφορά την επέκταση της Λ. Κύμης προς την Εθνικής Οδό, μέσω ενός σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 3,8χλμ. Ο δρόμος θα ενώνει την έξοδο της Λ. Κύμης με τον κόμβο Καλυφτάκη και την ΕΟ Αθηνών – Λαμίας.

Με το έργο αυτό θα δημιουργηθεί ένα οδικό bypass στο «δύσκολο» τμήμα της Αττικής Οδού και θα αποσυμφορηθει η έξοδος της Μεταμόρφωσης, που σήμερα σηκώνει όλο το βάρος των μετακινήσεων από/προς τη Λεωφόρο Κηφισού.

Στα έργα περιλαμβάνονται ανοιχτά τμήματα, αλλά και δύο σήραγγες. Η μία σήραγγα υπόγειας διάνοιξης θα έχει μήκος περίπου 1,25χλμ. Ενώ μία δεύτερη σήραγγα, μήκους περίπου 1, 15 χλμ., θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο Cut & Cover (εκσκαφή και επανεπίχωση),

Υπενθυμίζεται πως ο σχετικός διαγωνισμός έχει μπλοκαριστεί έπειτα από προσφυγή του Δήμου Ηρακλείου στο ΣτΕ.

Άλλη μία νέα υπογειοποίηση, που προβλέπει τη δημιουργία ενός καινούργιου οδικού άξονα, βρίσκεται στα πλάνα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Αφορά την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, στο πλαίσιο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Το συγκεκριμένο project, παρουσιάζεται μεγάλο ενδιαφέρον ,καθώς θα αποσυμφορήσει τη διασύνδεση νότιων-βορείων προαστίων, μέσω της Λεωφόρου Καρέα. Συγκεκριμένα προβλέπεται η επέκταση της Αττικής Οδού από το ύψος της Κατεχάκη μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω μιας νέας «αστικής σήραγγας», ενώ η Βουλιαγμένης θα μεταμορφωθεί σε ελεύθερη λεωφόρο με ανισόπεδους κόμβους και χωρίς σηματοδότες.

Η συγκεκριμένη σήραγγα θα έχει μήκος 3χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα είναι χωρίς εξόδους. Θα ξεκινά να «βυθίζεται» στο ύψος της Καισιαριανής και θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό του Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα διανύεται σε 2-3 λεπτά, όταν σήμερα απαιτούνται σε ώρες αιχμής απαιτούνται έως 30 λεπτά.

Το Φάληρο και η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος
Στην περιοχή του Φαλήρου έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο «ψευδο-σήραγγες». Στην Α΄ φάση των έργων της ανάπλασης του Φαληρικό Όρμου, στη θέση της ελεύθερης Λεωφόρου Ποσειδώνος, δημιουργήθηκαν δύο επίγειες διαδοχικές σήραγγες, στο τμήμα μεταξύ του ΣΕΦ και της συμβολής της Ποσειδώνος με τη Λ. Συγγρού.

Σήμερα οι σήραγγες αυτές δείχνουν να μην έχουν κάποια χρησιμότητα. Όμως στην ολοκληρωμένη μορφή της παρέμβασης πάνω από αυτές θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο παράκτιο πάρκο 240 στρεμμάτων. Στο νέο παράκτιο πάρκο οι δύο σήραγγες θα εξυπηρετούν την απρόσκοπτη σύνδεση της Εσπλανάδας με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος δημιουργώντας μαζί με τον χώρο του Φλίσβου έναν ενιαίο χώρο αναψυχής που θα ξεκινά από το ΣΕΦ και θα καταλήγει στο Παλαιό Φάληρο.

Η Β΄ Φάση του έργου θα υλοποιηθεί μέσα από την Περιφέρεια Αττικής μέσα στην επόμενη τριετία, καθώς ο σχετικός διαγωνσιμός είναι προ των πυλών, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027.

Το έργο υπογειοποίσης τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος εντάσσεται στην Α΄ φάση αξιοποίσησης του Ελληνικού. Προβλέπει την πλήρη υπογειοποίηση της Ποσειδώνος από τα σύνορα Αλίμου – Αγίου Κοσμά και μέχρι το ύψος της Αγίας Μαρίας του Ελληνικού όπου θα ανυψώνεται και πάλι. Το μήκος της σήραγγας θα είναι περίπου 1.3χλμ και περιλαμβάνει 3λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, όσες είναι και σήμερα. Πρόκετια για ένα ιδιαίτερασύνθετο έργο, λόγω του μεγέθους και της γειτνίασης με τη θάλασσα. Οι εργασίες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο, καθώς έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η σκυροδέτηση της οδικής σήραγγας. Το υπογειοποιημένο τμήμα της Ποσειδώνος, εκτός απρόπτου θα τεθεί σε λειτουργία το 2026.

Advertisement