Τον αποθέωσε όλη η χώρα: Ο Ευαγγελάτος είπε όσα δεν τόλμησε κανένας για τα Tέμπη μέχρι σńμερα – «Πώς γίνεται να μην…»
Η τραγωδία των Τεμπών, που συγκλόνισε τη χώρα, επανέρχεται στη δημόσια συζήτηση μέσα από νέες εξελίξεις και ερωτήματα που εγείρουν αμφιβολίες για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. Ο Νίκος Ευαγγελάτος, μέσα από την εκπομπή του, έθιξε μια σημαντική πτυχή, σχολιάζοντας την έλλειψη πλάνων από την εμπορική αμαξοστοιχία που ενεπλάκη στη φονική σύγκρουση.
Το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και η απουσία πλάνων
Ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της υπόθεσης παραμένει το περιεχόμενο του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Όπως έχει γίνει γνωστό, η έρευνα για το φορτίο είναι σε εξέλιξη εδώ και μήνες, αλλά οι καθυστερήσεις στην παράδοση κρίσιμων στοιχείων, όπως ο σκληρός δίσκος από τον εμπορικό σταθμό Θεσσαλονίκης, δημιουργούν εμπόδια στη διαλεύκανση. Ο συγκεκριμένος σκληρός δίσκος παραδόθηκε στα εγκληματολογικά εργαστήρια με καθυστέρηση 20 μηνών, γεγονός που πιθανώς καθιστά δύσκολη την ανάκτηση χρήσιμων δεδομένων.
Ο Νίκος Ευαγγελάτος, αναφερόμενος στην υπόθεση, εξέφρασε την απορία του: «Πώς είναι δυνατόν η εμπορική αμαξοστοιχία να πέρασε από 15 κάμερες και να μην υπάρχει ούτε ένα πλάνο της;» Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «μπορεί να είναι συγκυρία, μπορεί να είναι και κάτι άλλο…», αφήνοντας αιχμές για πιθανές παραλείψεις ή σκοπιμότητες.
Η φονική έκρηξη και το “κλειδί” της έρευνας
Η εκπομπή Live News είχε από τις πρώτες στιγμές στρέψει την προσοχή της στο ζήτημα της φονικής έκρηξης που σημειώθηκε μετά τη σύγκρουση. Ο μηχανολόγος και αεροναυπηγός Κώστας Λακαφώσης είχε αποκλείσει τα αρχικά σενάρια για την έκρηξη, υποδεικνύοντας το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας ως το επίκεντρο της έρευνας.
Σύμφωνα με τις αναλύσεις του, η έκρηξη ήταν τόσο ισχυρή που μόνο μια καύσιμη ύλη θα μπορούσε να την προκαλέσει. Αναλύοντας τις εικόνες από τα συντρίμμια, ο κ. Λακαφώσης ανέφερε: «Όταν είδαμε όλο το σχήμα, είδαμε πως οι ποσότητες ήταν μεγαλύτερες. Οι χημικές αναλύσεις έγιναν αργότερα, και αυτά τα βίντεο είναι πολύ σημαντικά γιατί είναι επιστημονικά δεδομένα».
Αναλύσεις και εκτιμήσεις για το φορτίο
Ο ειδικός αποκάλυψε ότι οι πρώτες πλατφόρμες της εμπορικής αμαξοστοιχίας μετέφεραν λαμαρίνες, αφήνοντας κενά στην αρχή και στο τέλος. Οι εκτιμήσεις του ανέφεραν ποσότητες καυσίμου της τάξης των 3-3,5 τόνων, με το καύσιμο να θεωρείται πιθανώς διαλύτης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βάση για βενζίνη. Η αξία του υπολογίζεται στις 5.000-7.000 ευρώ ανά δρομολόγιο, γεγονός που μπορεί να υποδηλώνει εμπορική σκοπιμότητα.
Ο κ. Λακαφώσης τόνισε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις βασίστηκαν σε επιστημονικά δεδομένα, σημειώνοντας: «Δώσαμε τις αρχικές συνθήκες για την επιστημονική απεικόνιση και δοκιμάσαμε διαφορετικά υλικά, αλλά το αποτέλεσμα δείχνει ότι πρόκειται για ποσότητες περίπου 3-3,5 τόνων καυσίμου».
Συμπεράσματα και ανοιχτά ερωτήματα
Παρά τις εκτενείς έρευνες, πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, την αιτία της έκρηξης και την απουσία πλάνων από το σύστημα παρακολούθησης. Η υπόθεση εξακολουθεί να προκαλεί έντονο ενδιαφέρον, με τη φωνή της κοινωνίας να ζητά διαφάνεια και δικαίωση για τη σιδηροδρομική τραγωδία που σημάδεψε τη χώρα.